Naam
Wednesday, May 31 2000, 05:42 pm

Bericht
Antwoord
kopje
Monday, May 29 2000, 02:55 pm

Ik denk dat ik me er nu maar bij neerleg : ik kan niet niezen. Telkens wanneer ik een kriebel voel opkomen, ergens diep in het midden van mijn hoofd, of vlak aan de neuswortel, dan weet ik het al : die haalt het nooit. Kijk, ik kan me best wel inbeelden dat het voor zo'n kriebel ook niet makkelijk is om in het pikdonker de juiste weg te vinden tussen bloedvaatjes, botjes, zenuwtjes, en holtes, maar na al die jaren verwacht ik toch wel een beetje meer inzet. Soms help ik ze zelfs een beetje : zo heb ik al een paar keer geprobeerd om de geur op te snuiven van een bladzijde uit mijn oude biologieboek, met daarop een anatomische prent van de menselijke luchtholtes, maar ik vermoed dat mijn kriebels niet over de nodige intelligentie beschikken om daar wijs uit te raken. Dat leid ik af uit het feit dat ze altijd terecht komen in mijn keel. En wanneer zo'n kriebel dan op z'n hevigst is, klaar om in dramatische euforie naar buiten te komen, waardoor ik wel iets m��t ondernemen, dan weerklinkt er dus alleen maar zo'n korte belachelijke hoest, achter een gesloten mond gesloten dan nog, een beetje zoals een hond dat zou doen. Het gekke is dat ik onmiddellijk erna ook altijd eventjes zin heb om aan mijn oor te krabben.
Ik leef met je mee, Kopje...
Paul
Monday, May 29 2000, 08:12 am

Hee wat gek! Mijn Paultje is helemaal geen grijs mannetje, maar juist een wezentje van licht en liefde. Hij (zijn Paultjes altijd mannetjes?) vertelt me dat er meer kan zijn dan ik wel eens denk als ik weer wat bang ben om echt helemaal te leven
Paul
Monday, May 29 2000, 08:03 am

Jeutje, wat is mijn favoriete film...Down by Law van Jim Jarmusch (met muziek van Tom Waits), Paris-Texas van Wim Wenders, Abel van Alex van Warmerdam...poeh hee, en als ik nadenk komen er vast wel meer...Dangerous Liasons -kweenie van wie maar met erg mooie rol van John Malkovitch-, Smoke van Wang & Aster (met Keitel en vele anderen)....maar als ik echt moet kiezen...toch maar Paris-Texas.
Ik moet wat vaker achter deze computer vandaan en gewoon video kijken. Misschien snap ik dan ook wat meer van dat Paultje in mijn hoofd.
patrick
Monday, May 29 2000, 03:22 am

Hallo Jogchem,

Ik zit helemaal blij jouw site te bekijken op maandacgochtend, terwijl ik eigenlijk moet werken en daarbij ook nog allemaal perikelen aan mijn hoofd heb. Liefdesperikelen, inderdaad. Misschien daarom noem ik je site maar troostrijk. Bedankt kortom.

Dag, Patrick

Liefdesperikelen, Patrick?
Mouchette
Sunday, May 28 2000, 10:13 am

When I check my statistics (very often, I\'m quite an addict), I see that people clicked from this page to my site. Obviously, there must be a link somewhere. So I thought, let\'s put another: so here you are http://www.mouchette.org/fly/ I\'m not so good at dutch, but enough to understand that this is a private page, where Jochem gets his personal email, so it\'s quite funny that my statistics brought me here... Anyhow, greettings to you all, from an intruder *bisou* Mouchette

We talked about your cat.

Tjoy killed it.

Marco
Saturday, May 27 2000, 06:40 pm

Hoi Jochem,

Ik heb de laatste tijd veel 'schrijvers-sites' bezocht, maar 'nobodyhere.com' blijft mijn favoriete site!

Vriendelijke groet,

Marco (van 'Speedvogels')

Mooie gedichten, Marco. Krijg je nooit zin om daarbij een beeld te maken?

Eliane
Saturday, May 27 2000, 09:18 am

N.a.v. ons korte gesprekje gisteravond over jouw site en die van Passionate. Ik vraag maandag meteen even aan de jongen van de site om je te linken, vond het zeker de moeite van het springen waard.

Groet!

Een link in Passionate. Mooi.
Marjolijn
Friday, May 26 2000, 05:51 pm

Ik bedoel nu met een hoofdletter
"Paul wat is je favoriete film? Nu wil ik het ook weten."
Marjolijn
Friday, May 26 2000, 05:50 pm

Ja Jogchem wanneer ga je deze pagina eens wat duidelijker maken? (eensgezind he)

Lisette, dus jij hebt het schrift! Ik dacht dat het al die tijd kwijt was maar jij had het dus gewoon. You bastards. Maar nadat ze bij de Hubo waren stopte het verhaal volgens mij omdat ene onverlaat het schrift kwijtraakte...

Wat wil je eigenlijk hebben voor je verjaardag? Misschien kan ik wel iets meenemen uit Engeland.

Paul wat is je favoriete film? nu wil ik het ook weten.

Liefs Zonneschijn

Pfff... Wat een ellende om deze pagina bij te houden... Wie heeft er een plekje op een server voor een database (ODBC, PHP, mySQL?

Stopte het verhaal van Isolde? Net nu het spannend word? Net nu ik eindelijk iets had om achter dat roze poppetje te zetten?

Ja joh, ga maar lekker naar Engeland!

Bas
Friday, May 26 2000, 11:31 am

Hallo Jogchem,

ik werd door meike van freeler doorgelinked met jou site, aardig gek, lekker rustig op je site.... mooie plaatjes, op jou site heb je tijd om te denken, ik voeg hem gelijk toe aan mijn favorieten, hopelijk blijft hij zo goed zodat hij als rust eiland op dit wirwarrige internet.... dichten kan ik ook.

groetjes, bas

rust? Is mijn site rustgevend? Dat is nieuw voor me...
jogchem
Friday, May 26 2000, 11:31 am

dit ben ik niet...

Nee, dat was een andere jogchem.

verdacht...

verwarrend ook...

rop
Friday, May 26 2000, 10:33 am

verveling brengt me weer hier, misschien een verkeerde reden, maar het is er een... morgen zagen, beter dan zondag, het is zonde om lijm te snuiven, beter kan je er mooie dingen mee maken.....

Eh...

zagen is niet vervelend, zoals een vrijdag, maar dan zonder lijm, dat plakt... en een zaag niet, die zaagt mooie dingen kapot.

Lisette maneschijn
Friday, May 26 2000, 10:24 am

Isolde had een verhouding met Erik en een geheime relatie met zijn broer. Ze vond het lijmsnuiven wel stoer aan hem. Haar favouriete winkel was dan ook de Hubo. Niemand wist van de geheime verhouding wat af totdat het dienstmeisje haar betrapte. Maar Isolde betrapte haar weer op een misdaad. De dienstmeid had namelijk het kunstgebit gejat van de tuinman. Toen de tuinman zijn kunstgebit kwijt was, was het hele kasteel in rep en roer. Hierdoor hadden Isolde en de broer van Erik de tijd om er tussenuit te glippen, en zij gingen stiekem weer naar de Hubo toe. De lijm was daar in de aanbieding. Maar Erik had net wat nodig bij de Hubo en toen.... Dat mag Marjolijn weer verder vertellen. Dit zijn weer genoeg intriges voor vandaag.

Wanneer ga je deze site eens wat duidelijker maken?

Joepie, ik ben bijna jarig en ik ben ook al bijna klaar met mijn scriptie. Alleen dan heb ik weer minder tijd om je site te bezoeken. Mhmmm......

Zalmroze vandaag... En toen? Zag Erik zijn broer? En waar was de tuinman? Tuinmannen komen vaak in de Hubo? En wat vindt Erik eigenlijk van het dienstmeisje?

Ik ben benieuwd... Straks is het alweer juni en dan komt hier een nieuwe pagina, die heel even duidelijk is. Eigenlijk ben ik op zoek naar een plek om een database (ODBC, PHP, mySQL) gratis neer te zetten. Dan wordt alles veel handiger en krijgt iedereen automatisch zijn eigen kleurtje etc.

gefeliciteerd. Je moet nog wel eens terugkomen om over Isolde te vertellen...

subgumm
Friday, May 26 2000, 10:06 am

Ik droomde vannacht dat ik naar de keuken van mijn lerares geschiedenis ging kijken. Hij was verbouwd en ik vond 'm echt mooi.
Hm... En die lerares?
Paul
Thursday, May 25 2000, 08:06 am

Hihi Marjolijn! Ik geloof dat jij het wel snapt. Het \'Paultje in je hoofd\' maakt de werkelijkheid zoals je die ervaart. De truuk is volgens mij om je Paultje te laten ervaren wat jij wilt, en niet wat je door opvoeding en cultuur wordt opgedrongen. Sommige mensen denken daar een \'goeroe\' of \'meester\' voor nodig te hebben, maar dat lijkt me zo onvrij! Dan kun je het beter zelf! Rek- en sterk oefeningen in vrijheid ofzo. Vrijheid en liefde.

Dat vervelende Paultje zit zich overal mee te bemoeien. Op alles wat ik doe, heeft hij commentaar.

"Waarom zus, waarom niet zo?"

Geen engeltje of duiveltje, maar er zit een miezerig grijs mannetje met een hele lange wijsvinger op mijn schouder. En als ik hem probeer te meppen, zit hij op mijn andere schouder.

DJBono
Wednesday, May 24 2000, 01:59 pm

Hoi! Ik hou van U2.
Tjeemig...
��du �h�
Wednesday, May 24 2000, 01:56 pm

Met veel plezier heb zit ik al ruim 2 uur op je page beste jogchem..,dat hebben er maar weinig voor elkaar kunnen krijgen..en ik zit al 5 jaar op t net. Groeten uit Den Bosch

Bedankt!

Groeten uit Rotterdam.

Marjolijn Zonneschijn
Wednesday, May 24 2000, 11:37 am

Lieve Cybertovenaar

Ik vind Merlijn erg grappig. Je mailbox wordt steeds leuker vind je ook niet?

Isolde was een prinsesje met een erg romantisch leven. Totdat mijn mede-schrijfsters bedachten dat ze een lijmsnuivende broer had en haar geheime minnaar een erg vreemd type was. Sommige mensen hebben niet zo\'n romantische geest.

Wat een sprookjesachtige dag vandaag zeg. Het Paultje in mijn hoofd vindt dat een mooie werkelijkheid. Eeeh, ja.

Nu ga ik met Lisette naar de film.

Liefs Marjolijn

Dit gedeelte groeit sneller dan de site zelf.

Isolde... wat deed ze nog meer? Wat was dat voor minnaar? intriges, daar heb ik zin in!

Dat Paultje probeer ik met alle geweld uit mijn hoofd te krijgen, maar hij blijft me op de schouder tikken.

Claudia
Tuesday, May 23 2000, 11:43 am

Overigens ... er klopt niets van die tijd..
Bedoel je de systeemtijd van mijn Amerikaanse server, of citeer je Einstein?
Claudia
Tuesday, May 23 2000, 11:39 am

Jij schreef:

Dat is nogal een onthulling. Een eigen gedicht? Of is het van een beroemde dichter die ik weer niet ken? -----

Haha, sorry mijn reactie over Kopland was niet als een aanval bedoeld ;) Je woordkeuze spreekt boekdelen: \"..die ik weer niet ken\". \'Muiselijn\' zegt mij ook niks ...

Ik ben aan het lezen!
Ja ja, Kopland.

...want dat is een goeie dichter. zodoende.

Er ontbreekt alleen een bladzijde uit de bundel. Heb jij (of iemand anders die dit leest) misschien pagina 20 en 21 van 'Een herinnering aan het onbekende' van Kopland, van de Rotterdamse biep thuis liggen?

Maranke
Tuesday, May 23 2000, 08:33 am

Van elk bord van elke beker van ieder schoteltje dat ik bezit is per vandaag officieel een stukje afgebroken.
Er gebeuren vreemde dingen mensen in slaap vallen...
Merlijn
Tuesday, May 23 2000, 05:28 am

*Vonk* oeps sorry, ben je er nog?
Ja, ik zit momenteel in je huis... Ergens in een hoekje. En ik wacht mijn kans af.
kopje
Monday, May 22 2000, 02:43 pm

Mijn slaap ontwaakt sneller dan ik. 's Ochtends stijgt hij op uit mijn hoofd, als een zeepbel, spat uiteen, en de druppels die dan op mijn gezicht vallen, zorgen ervoor dat ik ook wakker word. Het is een geheimzinnig proces, dat zichzelf in stand schijnt te houden. Ik geloof niet dat ik de uit elkaar gespatte slaap overdag weer absorbeer, neen, ik denk dat ik gewoon een heleboel slaap in me heb zitten, een bijna onuitputtelijke voorraad, die elke ochtend een klein beetje vermindert, om plaats te maken voor een nieuwe droom die ik die nacht heb opgedaan. Misschien zal op een nacht alle slaap vervangen zijn door droom, en dan kan er 's ochtends niets meer op mijn gezicht spatten om me wakker te maken.
Mooi... echt mooi!
Paul
Monday, May 22 2000, 03:31 am

Precies wat ik bedoelde Jogchem, wat is echt. Een hele lastige vraag, zal-ik-maar-zeggen, die voor sommigen heel belangrijk is, en voor anderen niet eens bestaat (hihi). Maar genoeg is genoeg hoor. %-}
Wat is je favoriete film?
Norbert
Sunday, May 21 2000, 05:13 pm

Wat is dit leuk!

Tjeemig!
AlienDNA
Sunday, May 21 2000, 04:15 pm

Mooi hier....
Ja. Geel.
doet er niet toe
Sunday, May 21 2000, 03:51 pm

zeg er zijn ook mensen die niet alleen op het internet spontaan willen zoenen ik ken er genoeg
Het zal best... Ik zal er ook wel genoeg zijn tegen gekomen die dachten: "Daar zou ik weleens lekker mee willen zoenen." Tot ik over mijn veters tegen een lantaarnpaal in een hondedrol struikelde...
Jochgem Allemansverdriet
Sunday, May 21 2000, 02:35 pm

Je gelooft me waarschijnlijk niet, maar ik huil nooit.

O nee? O nee?

Je hebt een rare naam! Zo!
Jij, jij... rare Jochgem! Met je naam!

(normaal doe ik dat nooit.)

Maranke
Sunday, May 21 2000, 07:37 am

Hoi Jogchem,

Ik ben blij dat jij ook van alles ziet met je ogen dicht. Doe die dingen gewoon is in het echt! Wie weet wat er gebeurt... En iedereen droomt. Als je wilt onthouden welke avonturen je \'s nachts beleeft moet je naast je hoofdkussen een pen en een bloknote bewaren. Schrijf zoveel mogelijk op van wat je nog weet als je net wakker bent, ook midden in de nacht, dan ga je steeds meer onthouden. Is je leven ineens twee keer zo interessant.

Het is wel vermoeiend.

Meestal heb ik geen zin om op die onchristelijke tijden alles op te schrijven. Maar het voornemen om te onthouden wat je gaat dromen, voor je gaat slapen, wil ook wel eens helpen.

Ik weet niet wat water betekent. Ik heb wel eens gehoord dat het symbool staat voor je onderbewustzijn, maar kun je daar induiken? Wat kom je dan tegen? Komt er een einde aan je onderbewustzijn, zoals een bodem met blauwe tegeltjes, waar je op kunt botsen en je nek kunt breken? Kun je er dan maar beter niet in springen of blijf je dan heel oppervlakkig en is dat slecht? Misschien is het toch beter om je nat te laten regenen. Het verschil is dat het water dan ineens van boven op je neerkomt, terwijl jij anders degene bbent die op het water neerkomt. Zoiets.

Het regent nu. Als het regent is de wereld grijs en verdrietig. Chimpansees in het oerwoud, zitten gewoon onder een boom en laten de regen over zich heendruipen. Wachten tot het over is. Misschien ga ik dat ook maar doen.

Groetjes

Pen en papier had ik altijd al naast mijn bed liggen, maar ik kon me er niet toe zetten die hele droom op te schrijven. Wat ik nog weet:

Iemand stapte op een mijn, vloog onbeschadigd de lucht in, bleek zich in een voetbalstadion te bevinden, werd door de rest van het publiek aangezien voor een extreem enthousiaste supporter en vrolijk het veld op gedragen, waar hij nog even hard oei oei oei riep, wat het publiek nog uitzinniger maakte, tot hij met zijn voorhoofd tegen de doelpaal dreunde.

En ik hou niet eens van voetbal.

Tjoy
Saturday, May 20 2000, 07:08 pm

Hoi Jochem,

Wat nou, weg kleurtje heb ik je voor sukkel uitgemaakt dan?

Als ik schrijf:

Daan tomaat

was te laat

en zat dik in de puree.

Wat zegt dat dan over jou of sterker nog wat zegt het over mij?

Kleurtje hier, kleurtje daar
oeps kleurtje zoek
een echte tovenaar
schrijft een toverboek.

Nienk
Saturday, May 20 2000, 09:18 am

Aleen op internet kom je mensen tegen spontaan met je willen zoenen? Misschien ligt het aan jou... of aan mij. Wie zal het weten.
zucht...
Geert De Busschere
Saturday, May 20 2000, 08:55 am

Elke adem is een overwinning. Het bed wacht, het gat gaapt en ik lach tijdens het dagelijks dauwtrappelen in versgemaaid gras.

God, wat zijn we gelukkig...

Wrijf het er maar in...

SUbgumm
Friday, May 19 2000, 04:03 pm

Bellen maken van zeep in de douche. Een lege fles zeep en een half uur later stapt ik onder de douche vandaan; dat had ik beter kunnen laten.
Jij ook?
Paul
Friday, May 19 2000, 05:27 am

Ik vind dit wel leuk, merk je het?
Ik merk het.
Paul
Friday, May 19 2000, 05:25 am

Hee Jogchem! \'Stel dat een programmeur zegt: \"Hier zijn alle eentjes en nulletjes, alleen in de verkeerde volgorde. Dat is in wezen wel hetzelfde.\"\', schrijf je. Hmmm....zowel de woorden \'programmeur\' als \'volgorde\' suggereren een zeker doel, denk ik. En dan heb je al snel met \'verkeerd\' te maken, als je dat doel niet bereikt. Oeh! Dat betekent nog al wat als je dat als model voor het leven wilt nemen. Of als model voor bewustzijn. Heb je het dan al bijna over \'voorbeschikking\' of geprogrammeerd\' zijn misschien wel? Genetica, cultuur, indoctrinatie, zelf sleutelen... Ik vergeet vaak (en ik ben vast de enige niet!) dat we zijn doordrenkt met het klassieke dualisme, de gedachte dat lichaam en geest aparte zaken zijn. Dat is cultuur die we voor waarheid aannemen, maar geen waarheid hoeft te zijn. Hoeveel engelen passen er op de punt van een naald, ofwel: in hoeverre is de geest stoffelijk, vroeg een kerkgenootschap zich ooit af. Goeie vraag, maar verandert het antwoord de werkelijkheid? Ik denk van wel. Wij zijn de werkelijkheid maar maken die werkelijkheid ook, tegelijkertijd. Je weet wel, die kist op dat onbewoonde eiland, is die er ook als niemand die kist ziet en niemand weet dat die kist daar staat? Als een soort van programmeurs dus! De \'verkeerde\' volgorde ontstaat pas nadat het doel gedefinieerd is. En wie doet dat dan? Wij? Onze genen? God?

Pfffffff... Ik dacht echt dat ik het alleen over eentjes en nulletjes. Maar wat is denken? En wat is echt?

Paul, je maakt het er niet makkelijk op. Maar wat is makkelijk? En wat probeer ik dan te omzeilen?

Hou op Paul! Je speelt met mijn hoofd. Maar doe ik dat niet zelf? Zit er niet een klein Paultje in ieders hoofd?

Hou op!

Naam WILNIL
Friday, May 19 2000, 03:59 am

Bericht: Je site is cool. Ik kwam er terecht via vinden.nl omdat ik wat over antroposofie (?) wou weten. Maar echt heel erg gaaf!! Ik ga gauw nog es kijken.

ANTROPOSIFIE!

Ik schrok al van die link in de Viva. Maar antroposofie... Iemand snap hier iets niet.

Maranke
Thursday, May 18 2000, 10:25 am

Als je door de regen loopt is het net alsof er miljoenen koude hamertjes op je hoofd neerkomen, die je telkens een heel klein stukje de grond in tikken. Dus bedankt voor je suggestie, Jogchem, maar ik ben al niet zo groot. Voor je het weet, is er niks meer van me over. Ik ben trouwens gaan zwemmen omdat als ik mijn ogen dicht deed voor het slapen gaan (dat helpt meestal), ik niet alleen stippeltjes en sterretjes zag, maar ook mezelf. Ik zag mezelf elke nacht in een groot water (zee, meer, Tropicana, de eindeloze diepte van mijn onderbewustzijn?)springen. Op een dag besloot ik die beelden in praktijk te brengen en toog naar zwembad West. In het echt is alles anders dan in mijn hoofd, waar geen andere mensen bestaan, of chloor of spierpijn.

Zie jij jezelf wel eens met dichte ogen iets doen, zonder dat je van te voren besluit datgene te doen? Begrijp jij waarom je uberhaupt iets ziet met gesloten ogen?

Sorry, het was weer een lang verhaal. Ik schiet telkens een beetje uit. Ik geniet nog steeds van je site, Jogchem,

groetjes!

Kan jij dat? Ik ben enorm jaloers op mensen die al hun dromen onthouden. Volgens mij beleef ik 's nachts de wildste avonturen, maar het blijft een groot raadsel.

Wat betekent dat water? Is het goed om daarin te duiken? Waarom duik je wel in het water en laat je het niet over je heen regenen?

Ik zie mezelf van alles doen.

Nienk
Thursday, May 18 2000, 08:35 am

Als ik hier rondmijmer, krijg ik zin om lekker met je te zoenen...
Waarom kom ik dit soort mensen alleen op het internet tegen?
Lisette
Thursday, May 18 2000, 07:15 am

Lunchpauzetip 2

Als je recht in een lamp kijkt en je kijkt door je wimpers dan lijkt het net alsof de lichtstralen op je afkomen. Vroeger toen ik niet kon slapen deed ik dit ook. Ik verzon toen altijd dat de aliens kwamen en dat ik ontvoerd zou gaan worden. Gelukkig is dat nog nooit gebeurd.

Sorry voor de verwarring Colette, nav Colette.

Jogchem,dank je wel voor je randje. Je lijkt zo echt een cybertovernaar.

Ik hou van dagdromen, zeker als ik dingen moet doen waar ik geen zin in heb. Het verhaal van de glazenwassers was een moment dat ik niet kon dagdromen, maar wel graag wilde. Zodoende het beste alternatief. Ik zeg al tijden dat ik blij zou zijn als mijn scriptie af zou zijn, maar dat houdt ook in dat ik minder tijd heb om te dagdromen. Hmm, dilemma....

Als ik niet kan slapen, doe ik het licht juist uit.

Ik ben een echte cybertovenaar! Want ik kan kleurtjes toveren! En randjes! Dat zal ik terug roepen als ik voor sukkel wordt uitgemaakt.

Je moet lijden. Dat is altijd het beste.

Tjoy
Thursday, May 18 2000, 05:02 am

Hoi Jogchem,

Even weer op bezoek, \'Cat Confusers\'? Soms verval ik gewoon terug in de eenvoud.....

\"Muiselijn\"

Vader muis beweerde

dat muiselijn te weinig leerde

slechts eigen schoonheid was

wat haar begeerde

waarop vader muis bestraffend zei

\"domheid m\'n kind dat ben jij\"

maar muiselijn vond

dat domheid haar niet eens zo lelijk stond.

Ik vind de eenvoud niet echt verkeerd gezelschap, wellicht zelfherkenning van mijn kant.

Dat is nogal een onthulling.

Een eigen gedicht? Of is het van een beroemde dichter die ik weer niet ken?

Merlijn
Thursday, May 18 2000, 04:01 am

Nou ik zie je anders niet?
Kijk eens in het waakvlammetje. Daar achter, daar zit ik, tenzij je de hete kraan gebruikt.
Brigitte is mijn naam
Wednesday, May 17 2000, 04:29 pm

Ik heb begrepen dat Niels meer wilde weten over die zin? Welke zin? Bovenstaande? nee, de zin van het leven, toch, Zoals ik die zie...

Was al tijdje niet meer op je page geweest, dus zag de vraag nu pas voor het eerst.

\"Het leven is niet zinloos anders zouden we niet bestaan\", had ik al eens gezegd. Ik kan niet geloven dat wij allemaal doelloos op aarde zouden zijn gezet. De zin in het leven is denk ik voor iedere individu anders. Ik denk dat iedereen zijn eigen zin moet vinden, een doel voor ogen zal moeten hebben, ergens naartoe leven. Ik zou zelf niet zo precies weten wat de algemene zin nu is. Ik denk dat de zin van het leven wel te maken heeft met de voorbereiding op een ander leven. (ik denk hierbij niet perse aan re�ncarnatie, wat een ander misschien wel zou kunnen doen) Aangezien een leven maar zo kort is en de wereld al zo lang bestaat. Dat wij nu net in een bepaalde periode van een al heeeeeel lange periode leven, betekent denk ik dat wij er iets van moeten maken. Mensen zorgen ook voor verandering in het leven. vergelijk mensen uit deze tijd maar eens met mensen uit de 19de eeuw, dan zie je al genoeg verschillen! Als de mensen van de 19de eeuw er niet waren geweest, leefden wij nu waarschijnlijk zoals de mensen in die eeuw. De zin van het leven uit de 19de eeuw is dus wel geweest dat er voor de volgende generaties een verandering is opgetreden. Ook al weet ik niet of je deze verandering nu echt als positief kunt ervaren, want volgens mij zijn er tegenwoordig alleen maar steeds meer problemen. Maar misschien zijn die problemen er dan wel om ons ergens van bewust te maken.

Jochem, bedankt voor het kleurtje dat ik weer terugkreeg!

oh ja en dat liedje van dat gedicht van Kopland, moet ik ngo eens nakijken wie dat heeft gemaakt, want heb het niet thuis liggen.

Oh ja Niels, ben jij toevallig mijn ex-vriendje? hehe

groetjes

Ik heb geen zin meer in al die zin.

Zou Niels je ex-vriendje zijn? Kijk, dat is interessant. Dat hebben we nodig: intriges.

Als iemand in dit gastenboek iets met iemand anders in dit gastenboek heeft / had / wil hebben, wil die persoon daar dan melding van maken?

kopje
Wednesday, May 17 2000, 02:24 pm

Beste Jogchem,

Natuurlijk vind ik het niet erg dat je me geciteerd hebt. Ik vat het op als een mooi compliment, al weet ik niet zo zeker of ik zulke schouderklopjes wel verdien.Ik bedoel, zoveel stelt het nu ook weer niet voor, die paar woordjes om de zoveel dagen. Maar goed, toch bedankt. Als ik iemand zou citeren, dan zou ik Blixa Bargeld kiezen. (Duits vertaald naar het Engels:) "Is Newton's gravitation a natural law ? Naturally not, more likely a crime, because I didn "t ask for it. Above all, his apple pitfall I opposed, but against my will it was installed. Since then, I find flying increasingly heavy. "

Mooi. Heb je nog een leuk verhaal, laat het eens weten. Hopelijk kan ik binnenkort iedereen automatisch een kleurtje en lettertype geven.
Merlijn
Wednesday, May 17 2000, 11:53 am

Nee echt wie ben jij?
Ik ben een klein tovenaartje, in het oor van een iets groter hondje, met heel veel jeuk.
Martijn Warnas
Wednesday, May 17 2000, 07:30 am

Dit schreef ik ooit over je site:

\"De homepage van Jogchem, als je het een homepage mag noemen, valt wat mij betreft onder de noemer kunst. De mijmeringen van Jogchem worden via simpele, maar geraffineerd vormgegeven pagina\'s in willekeurige vorm op je losgelaten. Hoewel Jogchem niet de ideale man is om een verjaardag mee op te vrolijken, weet hij heel goed hoe je een ander leuk bezig houdt. Verdacht goed, eigenlijk. Ik denk dat Jogchem een depressieve grafisch ontwerper is. Het mooist vond ik een pagina waarop Jogchem mijmert over een boek dat hij zou kunnen schrijven. De illustratie is een verkreukeld, geel memobriefje met twee woorden: schrijf boek. Briljant. En zo herkenbaar.\"

http://www.egroups.com/message/
cyberacademy/25?&start=3

Bedankt voor het compliment en de link!

Kun je voortaan direct linken naar www.nobodyhere.com? Mijn oude DDS adres is niet altijd bereikbaar...

Is de Cyber Academie echt in Notepad gemaakt?

Merlijn
Wednesday, May 17 2000, 06:07 am

Wie ben jij?
Mijn naam is Jogchem Niemandsverdriet
Paul
Monday, May 15 2000, 10:59 am

Dag Jogchem,

Wat leuk dat jij het precies andersom ziet! \"Het leven is iets waarvan je denkt: dit heb ik al gezien. Maar steeds blijkt er dan iets te zijn wat nieuw is\" schrijf je. Steeds als ik denk dat iets nieuw is blijkt het gewoon hetzelfde te zijn op een andere manier, de atomen in een andere volgorde als je begrijpt wat ik bedoel want ik ben geen natuurkundige. Dus alles bestaat uit wat al bestaat. Zelfs gedachten, denk ik.

Want ik maak me natuurlijk niet de illusie dat ik ook maar enig gevoel heb (wat is dat, gevoel? Kun je een emotie hebben zonder gedachten?) dat niet tenminste iemand ooit al eens eerder heeft gevoeld. Da\'s dan alleen voor mij nieuw. Maar ik ben ook al niet nieuw: elk atoom waaruit ik ben opgebouwd heeft al eens in een andere volgorde in iets anders gezeten. In brood of groente bijvoorbeeld :) Soms denk ik aan groente. Of aan water

Maar je zei toch :"Soms lijkt het of ik alles al eens gezien heb, maar steeds blijkt er iets te zijn wat nieuw is. Is dat een aardige vergelijking met het leven misschien?"

Nou ja, andersom kan ook.

Stel dat een programmeur zegt: "Hier zijn alle eentjes en nulletjes, alleen in de verkeerde volgorde. Dat is in wezen wel hetzelfde."

Maranke
Monday, May 15 2000, 09:48 am

Hoi Jogchem

Toen ik net in een klein badhokje mijn warme spijkerbroek over mijn nog plakkerige benen probeerde te trekken en daarna mijn t-shirt van de natte grond opraapte terwijl om mij heen een krijsende schoolklas zich klaarmaakte voor een les, dacht ik ineens aan jouw mooie site! Je raadt het al: ik heb net gezwommen. Niet alleen. Er was ook een zwangere vrouw en een oma met een paarse muts op haar hoofd die \"hallo\" tegen me zei. En er was een glibberige man in een klein zwart broekje, die natuurlijk niet echt glibberde, maar wel zo uit zijn ogen keek. Eigenlijk telde hij niet eens mee, want hij zat steeds in het bubbelbad, waar ik niet in ging. Het was dus stil en dat was fijn. Als ik mijn armen heen en weer kan zwaaien of tien minuten stil op dezelfde plek kan blijven drijven zonder daar iemand mee te irriteren, ben ik allang blij. Maareh... Jogchem, vind jij het nou echt leuk, dat zwemmen? Toen ik weer op de fiets naar huis zat ging ik er aan twijfelen. Mijn haar is zo knapperig dat het kraakt en uit mijn rode ogen loopt nog steeds chloorwater. Is zo\'n brilletje een oplossing, of eigenlijk nog erger? Ik ga nu lekker naar buiten, want het is veel te mooi weer om naar een beeldscherm te turen. Als het regent kom ik wel weer eens terug!

Groetjes, Maranke

Het staat nu op het punt om te regenen, dus je zal ieder moment terug komen.

Hopelijk heb ik je niet op het idee gebracht om te zwemmen. Leuk is het niet, maar het was ergens goed voor. De gladde vloer, starende ogen, kramp, water in je oren en chloor in je ogen... Het is me ontschoten...

Probeer eens door de regen te lopen. Dat schijnt ook ergens goed voor te zijn. Kom eens terug als je doorweekt bent. Ik ben benieuwd.

Marjolijn
Monday, May 15 2000, 07:07 am

Lunchpauze tip

Als je met je gezicht in de zon zit en je hebt je ogen dicht, zie je geel en oranje. Als je dan je handen voor je ogen houdt, wordt het roze en paars. Als je je ogen stijf dicht knijpt, wordt het zwart en blauw en groen en nog veel meer kleuren en ook vormen.

Wow... Dat ga ik proberen. Maar nu regent het.

Ik zag eens witte puntjes. Heel gek. Dat was bij helder weer. Kleine witte vlekjes, als bacteriën. Ze dreven op mijn netvlies en volgden de bewegingen van mijn ogen.

Op dat moment lag ik in het gras en boven me vlogen een heleboel zwarte vliegjes.

Ik probeerde de witte puntjes met de zwarte vliegjes te laten paren, maar ze konden elkaar niet raken.

Marjolijn
Sunday, May 14 2000, 08:52 am

Lieve Joghem

Lisette is een van mijn beste vriendinnen.

Heel lang geleden, ten tijde van het schrijven van het Isolde verhaal, heb ik besloten dat ik niet iemand wil zijn die snel vergeten wordt; als je bij iemand in de klas hebt gezeten en hij zich je na een jaar niet meer kan herinneren. Ik wilde voorkomen dat dat zou gebeuren. Kleurtjes helpen daarbij.

En volgens mij denkt Lisette er ook zo over. Maar daar zal ze binnenkort wel op reageren op deze plek. Dus hierbij: hoi Lisette.

Trouwens kun je deze pagina niet wat overzichtelijker maken, nu er zoveel berichten op staan. Dan hoef ik niet zo heen en weer te scrollen (naar de kleurtjes).

Marjolijn

PS: het is weer zondag, mmmm, ik geloof dat ik niet dol ben op zondagen.

Schrijven om niet vergeten te worden? Goed idee...

Ja, deze pagina groeit de spuigaten uit. Er wordt aan gewerkt, maar het is best lastig. (PHP, mySQL, ODBC, bla bla bla)

 

O ja, wie is Isolde?

Nemob612
Saturday, May 13 2000, 05:58 pm

Regen op het dak. Een meisje achter het raam. Schuilt voor haar tranen. (A.G.)
AG? Nemob612?
Dukker
Saturday, May 13 2000, 06:40 am

Weer even over de site gebrowsed en het blijft geniaal. Jogchem is nu al een van de meest interessante figuren van deze eeuw!

Je krijgt trouwens ook een enorme hoeveelheid reacties zeg... En terecht...

Groetjes uit een zonnig Honselersdijk,

Duk

Bedankt, Duk
Eeyore
Friday, May 12 2000, 11:02 am

Dag Jogchem2 - je wilde weten waarom ik eeyore heet. Eigenlijk heel eenvoudig: omdat ik me - vroeger meer dan nu - vaak gloomy (en dom!) voelde. En omdat ik meer gevoelens naar dieren dan naar mensen toe koester. Dat is altijd nog zo. Ik ben niet zo dol op mensen en dus ook niet zo dol op mezelf, als mens. Daarom kruip ik graag in de huid van de ezel Eeyore...

Mensen zijn stom.

Wat doe je als ezel?

Belinda
Friday, May 12 2000, 08:05 am

lieve jogchem,wat een enorm mooie homepage. Ik ben jaloers op je denken en kunnen.
Nou, bedankt.
nslei
Friday, May 12 2000, 06:13 am

maar elk begrip heeft voor iedereen een andere betekenis (zie ook vorigen; geen enkel woord heeft een vaste betekenis). Dus daarmee is elk begrip dus vaag? Neem dan eens geloof, etc. Maar inderdaad, discussies maken het er over het algemeen niet beter op. Het is maar wie het laatste woord wil hebben en dat gun ik jou bij deze. Jammer van Birgitte, en tis ook al uit met Abel.

Uit met Abel?

neils
Friday, May 12 2000, 06:07 am

Vind je het wegvallen van levenslust op het moment zelf ook interessant?

Och...

Geen verhaal zonder conflict of dilemma.
Ik moet lijden voor mijn publiek.

voor lisette
Friday, May 12 2000, 06:02 am

wat zijn trouwens normale mensen? Ben jij dan niet normaal? Is dat wat we dan willen? Volgens mij is niemand normaal, of iedereen. Maar niet de een wel en de ander niet, dat gaat niet.

Waarom niet?

Vind je iedereen ook mooi?

lieve lisette
Friday, May 12 2000, 05:58 am

dat berichtje was niet van Colette, maar n.a.v. colette, het was dus van mij. Ik vroeg me dat af omdat zij min of meer bedelde om een kleurtje en ik kon niet ontkennen dat het mij ook wel leuk leek (ben erg eerlijk) en ik vroeg me af waarom dat eigenlijk was. Heel juist dat mensen zich bijzonder willen voelen, maar waardoor voelen mensen zich dan bijzonder? Een kleurtje zorgt daar idnerdaad voor en dat zie ik dan weer als een vorm van aandacht of liefde zoals u wilt, maar dat is misschien een beetje sterk gezegd wanneer je niet eens de betekenis ervan kent. Ligt de betekenis van alle woorden trouwens vast? Kun je mij b.v. een definitie van het woord \'boom\' geven?

Moeilijk, al die kleuren, Lisette...

Zal ik je iedere keer een andere kleur geven? Dan hoef ik niet zo veel te onthouden en wordt deze pagina nog wat minder overzichtelijk.

Waarom niet...

niles
Friday, May 12 2000, 05:46 am

zingeving is inderdaad niet hetzelfde als levenslust, maar wanneer iets geen zin heeft, dan is het maar beter het wel naar je zin te hebben en dat kan je dan weer zien als \'zin hebbend\', als je begrijpt wat ik bedoel
Colette
Thursday, May 11 2000, 05:00 pm

Hoi dat zwart komt goed overeen met de depressie in die ik verkeer.Ondertussen lijk ik op de wijn die voor mij staat in het glas...
Maar goed dat als antwoord op je vragen.
Ik heb trouwens ook ooit iets over de zin van het leven geschreven.
Zin in het leven!
Zin in het leven!
Een zin in mijn leven
Deze zin is een zin in mijn leven
De zin \'over de zin in mijn leven\'heb ik geschreven.
Ik heb zin om over de zin \'over de zin in mijn leven\' te lachen
Ik heb zin om te leven
Ik heb zin om te lachen
De zin van het leven
Is zin te hebben in het leven
Om het leven te vullen met zin
Het leven met al zijn zin en onzin
Met volzinnen vol zinnigheid
vol zon voor de zinnen
Vol zonnige zinnen
Vol zonnige zondige zinnen
Vol zonnige dagen
Vol zondige dagen
Vol zonnige zondige zinnige zondagen
Zin om het leven te genieten
Zin om zin aan het leven te geven.

Ps het klopt best met die schreeuw naar liefde vind ik.
Tjeemig... Heb je een leuk gedicht geschreven, lopen alle zinnen samen... Sorry hoor. Ik heb het maar weer leesbaar gemaakt.
Lisette
Thursday, May 11 2000, 04:34 pm

Marjolijn, is het Isolde concept is voor je roze pagina?
Lisette
Thursday, May 11 2000, 04:29 pm

In het kader van kleurtjes, ik zou wel graag een leuk randje om mijn reacties willen hebben, in plaats van gekleurde vlakjes. En je achtergrondjes (voornamelijk wit) vind ik eigenlijk een beetje saai.

Heel lang geleden hebben we een boek geschreven met 4 meiden. Iedereen mag per beurt een bladzijde schrijven. Marjolijn heeft op deze manier Isolde in het leven geroepen. Een koninklijke (het was een prinsesje) Jogchem Niemandsverdriet. Het einde van het boek had vier eindes omdat we het hierover niet helemaal eens werden. Vraag Marjolijn maar verder over Isolde.

Misschien is dit concept wel iets voor je roze pagina, Marjolijn.

 

Zucht...

Wat een werk om een eenvoudig gastenboek bij te houden...

Lisette
Thursday, May 11 2000, 04:20 pm

Een reactie op het \'grijze\' berichtje van Colette. Ik denk dat een kleurtje niet zoveel te maken heeft met aandacht of liefde. Ik denk dat iedereen zich bijzonder wilt voelen ten opzichte van de \'normale\' mensen. En zeg nou zeg, veel kleurtjes is toch veel leuker??

He jogchem, vanmiddag had ik dit berichtje ook al een berichtje hierover geplaatst. Maar ik kan hem niet meer vinden....

Twee weken geleden heb ik voor de tweede keer sinds dat ik op mijn kamer woon (ik woon daar al vier jaar) mijn ramen gelapt. Elke dag had ik een ochtendhumeur omdat ik dacht dat de zon niet scheen. Maar de oorzaak lag dus heel ergens anders. Al twee weken ben ik harstikke trots op mijn schone ramen. Sinds vanochtend heb ik vrijbrief gekregen om zelfs verwaand gedrag te tonen met betrekking tot mijn ramen. De ramen op mijn werk werden gelapt door echte klungels (al zeg ik het zelf). Er kwamen nog meer strepen op de ramen dan voorheen. Dat was al een zeer komisch gezicht. Ik heb namelijk ook veel strepen, maar zoveel en over een paar weken zie je hier toch niets meer van. De twee klungels hadden, nadat zijzelf ook die strepen hadden gespot, het geniale idee om de strepen met de vinger weg te vegen. Echte vakmannen...

Het is wel lastig om die kleurtjes bij te houden...

Een berichtje zoek? Wel, dat is dan iets met FTP of mogelijk PHP dan wel HTTP. De beste verklaring is: Oeps...

Hm... Probeer je iets te zeggen over een gebrek aan inzicht, een periode van onduidelijkheid en onzekerheid, doorbroken door comtemplatie en daadkrachtig handelen, waardoor zelfs de dwalingen van je omgeving helder worden?

Diep...

Marjolijn
Thursday, May 11 2000, 11:33 am

Aan de onbekende die reageerde op mijn verhaal: ik zit in het cultureel redelijk interessante maar niet exotische Nederland. In tegenstelling tot New York, Florida, Mexico, Nieuw Zeeland, Australie, Ghana, Uruguay, Bolivia, Costa Rica, Barcelona of Londen. Het borrelt bij mij vanbinnen. De plannen rijpen...
Een jaar naar het buitenland? Australië? Indonesië? Daar hebben ze toch Moessons? Lekker in de regen lopen...
Judith
Thursday, May 11 2000, 11:13 am

Dag Jogchem

Jouw site maakt mij zo blij dat ik alles vergeet en dat is fijn.

Liefs, Judith

ps. Volgens mij sta jij in de supermarkt ook altijd in de verkeerde rij psps. Sta jij wel eens in de rij in de supermarkt? pspsps. Besta jij eigenlijk wel?!

Besta ik eigenlijk wel? Laat ik me daar eens zorgen over maken...
Rosita
Wednesday, May 10 2000, 11:47 pm

I like cold beverages!!!!!!
Ik snap u niet.
Rosita Chiquita Bonita
Wednesday, May 10 2000, 11:44 pm

Que Paso Vato!
A. C. Pouvri
Wednesday, May 10 2000, 05:47 pm

Als reactie op Simone van 4 mei: is geluk niet slechts een herinnering aan het droombeeld van je toekomst?
Geluk is een ontschoten voornemen uit het verleden.
simone
Wednesday, May 10 2000, 11:23 am

Weet je wat leuk is: een dag achter je G4 zitten en dan een fleszje bier leegdrinken. het effect is beter dan in het cafe, alleen zonder al die mensen dan. die denk ik er even bij. waarom weet ik niet want zo gezellig zijn die andere mensen in het caf� niet. maar het effct van de alcohol in combinatie met pupillen die inmiddels de vorm van je beeldscherm hebben aangenomen is heel verrassend. ik denk dat ik dit op experimentele basis ga uitbouwen tot een hype, net als scaten.

�Simone

Ga naar buiten!

Computers zijn stom!

colette (n.a.v...)
Wednesday, May 10 2000, 09:00 am

Wat is het toch dat iedereen graag een kleurtje wil? Willen we bijzonder zijn? Aandacht? Liefde? I guess...
Een experiment...
Marjolijn (voor...)
Wednesday, May 10 2000, 08:58 am

Ik deel je lusteloosheid, je liefde voor onweer en je verlangen naar een interessant land met dito mensen, maar als een ander daar zit, dan zit jij er toch ook?
still
Wednesday, May 10 2000, 08:54 am

kan een site \'bloedmooi\' zijn? Wat kan er eigenlijk allemaal bloedmooi zijn? Alles met bloed?
Een horrorfilm? Of een transfusie? Prachtig, allemaal.
niels
Wednesday, May 10 2000, 08:52 am

Heel juist. De zin van het leven is nu eenmaal zin in het leven. Zo lijkt het leven misschien toch nog zin te hebben, maar dat is niet zo. Kun je me dan vertellen wat je zo interessant vindt aan deze zin in het leven? Dat vind ik nu weer interessant. Wat bedoel je eigenlijk precies met: Zo\'n vaag begrip zo vanzelfsprekend? Dat het zo duidelijk is dat \'de zin\' niet bestaat? Is het dan ook een vaag begrip? Een begrip zonder inhoud, vaag? Ach elk \'gevoel\' is nu eenmaal \'vaag\'... Je hoeft trouwens mijn naam niet met een hoofdletter te schrijven, maar eh, weet je al wat \'kleurtje\' Birgitte van mijn opmerking vindt?

Nee, zingeving lijkt me iets anders dan levenslust, maar ik ben geen filosoof.

Wat ik interessant vind is het wegvallen en hervinden van levenslust. Ik weet niet waarom.

Ik noem het vaag, omdat het voor ieder een andere inhoud lijkt te hebben. Er schuilt een hele opvoeding / cultuur / leven achter het gebruik van \'de zin van het leven.\' En toch praten we erover alsof we hetzelfde bedoelen.

Maar ik kom niet verder met dit soort overwegingen. En een discussie maakt het alleen vager.

Volgens mij kan Brigitte niet veel met de zinloosheid van het leven.

Myrrdin Emrys
Wednesday, May 10 2000, 06:25 am

Gisteren Heb ik je \'formulier\' ingevuld maar vandaag dacht ik dat ik hier maar een berichtje moest toevoegen. Zoals ik hier beneden ook al heb gelezen ben ik van mening dat je een bloedmooie site hebt. Zeer interessante gedachten. Sommige komen overeen met gedachten die ik kan hebben, anderen zetten mij aan het denken. Ook ik kijk geregeld even op je site en dan zie ik dat je er telkens mee bezig bent. Ik zal blijven kijken en ontdekken wat je nog meer allemaal hebt.

myrrdinemrys@hotmail.com

Die formulieren hou ik niet zo goed bij. Dat moet ik anders oplossen.

Wat heb je zoal voor gedachten? Noem er eens een paar op. Of begin bij de A.

armand
Wednesday, May 10 2000, 03:28 am

Hi jogchem, ontzettend moeten lachen om het inbrekerverhaal, de schelp is trouwens kunstig gedaan. Zie je donderdag, armand
Donderdag bij Kika! Een arty farty video party.
Marjolijn
Tuesday, May 9 2000, 05:27 pm

Hee hoi Lisette

Mijn baas zei vanmiddag zelf ook al dat hij vindt dat ik ook wel iets heel anders kan gaan doen. En hij bedoelde het niet negatief zei hij, maar meer als vaststelling van een feit. Hij is best wel slim he. Knuffel

Marjolijn

Marjolijn
Tuesday, May 9 2000, 05:24 pm

Dankjewel Jogchem, het heeft waarempel geholpen geloof ik! In ieder geval met terugwerkende kracht.

Mijn directe actie van zondag was om hard door de polder te gaan rijden met zonnebril op, wapperende haren vanwege de open ramen en heel hard Tori Amos van mijn bandje. Dat hielp ook wel wat. Voelt een beetje alsof ik vlieg.

Toen het begon te regenen hebben ik mijn vader uitgedaagd maar hij wilde niet naar buiten. Dus hebben we alleen op de drempel gestaan en werden alleen onze tenen nat.

Lisette zullen we dat boek samen schrijven, of zal dat net zo stranden als onze vorige poging met het verhaal over Isolde.

kopje, misschien kun je een keer gaan kijken in de ondersteboven wereld, waar het plafond de vloer is en andersom. Veel ruimte opeens joh.

De kat van Mouchette is vervelend moet ik zeggen. Ik ben geen dierenvriend geloof ik.

Jogchem om je even op de hoogte te houden: Lisette is dingen aan het bedenken die op de roze pagina moeten. Van mij mag ze meedenken trouwens. Maar ze heeft al best goede idee�n geloof ik.

Liefs Marjolijn

Mooi.

Volgens mij is die roze pagina al lang niet meer nodig. Dit soort berichten zijn al leuk om te lezen.

Ken je Lisette trouwens in het echte leven? En wie is Isolde?

Ik ben heel benieuwd wat er nog gaat komen. Eigenlijk is dit gastenboek veel te beperkt.

Paul
Tuesday, May 9 2000, 08:08 am

Jeetje Joghem, wat een mooie site heb je zeg...ik kijk er de laatste tijd steeds vaker op. Soms lijkt het of ik alles al eens gezien heb, maar steeds blijkt er iets te zijn wat nieuw is. Is dat een aardige vergelijking met het leven misschien? Toch is wat nieuw lijkt meestal iets dat je al kent in een andere volgorde of verpakking. Wat voor mij het dichtst bij iets nieuws komt is mijn kleine zoontje. Maar hij is natuurlijk ook gewoon een baby, en die heeft iedereen wel eens gezien, is iedereen zelfs wel eens geweest.

"Het leven is iets waarvan je denkt: dit heb ik al gezien. Maar steeds blijkt er dan iets te zijn wat nieuw is"

Dat kan zo op een delfsblauwe wandtegel!

Een baby. Goh. Ja, dat heb ik weleens gezien. Mooi...

Tjoy
Tuesday, May 9 2000, 07:53 am

ging even de fout in sorry

De waterlelie kent haar spiegelbeeld als geen neem nu Clara staarde constant naar zichzelf dagen achtereen Zij zocht naar eigen schoonheid die zij vond eer ze keek wanneer zij al haar ogen tot iets anders richtte was het omdat zij zich met Griet rietstengel vergeleek Griet kon niet tegen Clare op schoonheid was haar niet ruim geschonken gevoel voor humor des te meer toe Clara in een diepe buiging naar het water op zoek naar eigen schoonheid verdronk had ze het niet meer

Wat tragisch...

Omdat ik het niet helemaal snap, duizelt het van waterlelies, rietstengels, water, schoonheid en humor.

Goh, als ik erover nadenk, snap ik er echt geen bal van. Mooie denkstof, dat wel. Lekker warrig.

Ik moet denken aan een sketch van Monty Python over een leger 'Cat confusers' met als missie: het in de war brengen van een apatische kat.

Tjoy
Tuesday, May 9 2000, 07:49 am

Bericht
Reactie...
Tjoy (lang verhaal)
Tuesday, May 9 2000, 07:48 am

Hoi Jogchem,

Bedankt voor je kleurtje doet me goed. Heb genoten van je werk vraag me af wat ik nog heb gemist en zie uit naar aanvulling tevens genoten van kopje, kleine veldjes hier, zal je vaker een verloren gedachte schrijven.

Okee?? P.S. kat gezien kon me niet bedwingen grote spijt van mijn actie!

kopje
Monday, May 8 2000, 02:18 pm

Ik zou gezworen hebben dat ik er aan de andere kant van de spiegel gelukkiger uitzag, deze morgen. Alsof mijn echte leven zich eigenlijk daar afspeelt. Een wereld waar ik slechts hier en daar een glimp van kan opvangen, en waar een betere "ik" woont,die soms naar me kijkt in grote uitstalramen, of in achterruiten van geparkeerde auto's, in brilglazen of in volgelopen wasbakken.

Als ik te lang in de spiegel kijk, verliezen de delen van mijn gezicht langzaam hun samenhang. Voorhoofd, wangen, haartjes en poriën strekken zich uit tot een landschap. Probeer ik weer afstand te nemen, dan herken ik mezelf niet meer.

Kijk eens op http://logon.dds.nl/columns.dds

Ik hoop dat je het goed vind dat ik je citeerde.

colette
Monday, May 8 2000, 02:11 pm

Hoi hoi! ik schrijf ook weer een keertje.Ik vind je nog steeds leuk alleen heb ik met die shockwave erg veel moeite want ik kan iedere keer weer mijn pc opnieuw opstarten en ik geloof niet dat dat normaal is. helaas,pindakaas.groetjes vanuit het zwarte woud (is ook een kleurtje waard?) Colette

Je schreef toen: "soms voel ik me als een fles wijn met weinig stof erop en wat er in zit is nog lang niet te drinken maar het wil er wel uit." Smaakt het al?

Die director-shockwave's ga ik vervangen door flash. Dat werkt beter. Goed om te weten welke dingen niet werken.

Lisette
Sunday, May 7 2000, 12:58 pm

Hoi Joghem, Laatst bedacht ik me dat ik ook een boek kan schrijven over het leven wat ik niet zo willen hebben. Geen autobiografie, maar meer fantasie.

p.s. Marjolijn je krijgt bij deze de groeten terug. Misschien moet je voor een andere baas gaan werken om je andere (?) talenten te ontdekken.

Weet je zeker dat je wil gaan schrijven?

Wat dacht je van bergklimmen? Of zingen? Of speelgoed ontwerpen?

Marjolijn is een beetje sip.

Marjolijn
Sunday, May 7 2000, 11:49 am

Welkom op deze lamlendige dag. Waarom zit ik niet in een leuk nieuw bijzonder interessant land met dito mensen (en zit een ander daar wel?). Ik moet nu of gaan slapen of iets gaan doen, maar tot geen van beide kan ik mezelf zetten. Ik verveel me! Help!!!!!!!!!!!! Van mij mag het gaan onweren dan ga ik buiten lopen. Hmmm.
schouw! goud! Sissi!
kamer! madonna! poppetje!
bellen! posters! engelen!
Tjoy
Sunday, May 7 2000, 07:51 am

De mug glijdt door mijn keel, ik voel zijn vleugels fladderen nog wat

oerinstinct noemt men zo iets

ik moest....

ik ben tenslotte maar een kat

Jij krijgt meteen een kleurtje, want dit vind ik mooi. Hopelijk schrijf je nog wat.

Heb je de kat van Mouchette al eens gezien?

Waarom heet je Tjoy?

Flo
Saturday, May 6 2000, 05:54 pm

Je bent helemaal fantastisch! Ik voel helemaal met \'je\' mee!

MzL

Flo

Bedankt.

Waarom heet je Flo?

Eeyore
Thursday, May 4 2000, 02:43 pm

Is er nog een andere Jogchem, dat je als e-mail adres jogchem2 hebt? Ik ben gelukkig de enige eeyore, hoewel iemand anders zich eeyore1 heeft genoemd...

Thanks for noticing me...

Ja, daar stond ik ook van te kijken. Jogchem met 'g' en 'ch' komt niet veel voor. Wel vaker dan Eeyore.

Waarom heet je zo?

simone
Thursday, May 4 2000, 03:38 am

ja, ik wilde toch nog even wat zeggen; Geluk �s meer dan een naieve fase tussen twee depressies. En als god toch bestaat doet ie wel verdomd goed z'n best om dat te verbergen. en als laatste om mijn vocabulaire eens aan te vullen; wat is imploderen. succes verder met de heldere en geestverruimende site.

Da's waar, dat heb ik ook nog geschreven.

Tja... Daar kan ik nog wat over gaan nadenken...

Imploderen is het tegenovergestelde van exploderen.

Marcel Cohen
Thursday, May 4 2000, 03:34 am

Beste mens, ik moet zeggen, van wie weet ik niet, laten we er maar vanuit gaan dat het vanmezelf is, dat maakt het me wat makkelijker..., dat je een mooie site hebt gebouwd, uitermate goed gevoel hebt voor sfeer en een goed tekst/ taalgebruik hebt gebezigd.

Sterkte,

Marcel Cohen

Men is dankbaar, Cohen.
Marjolijn
Wednesday, May 3 2000, 12:22 pm

Waaaaaaaaauw mooie kleuren Jogchem!!!

groetjes aan Lisette, schrijf ze en als je inspiratie nodig hebt... schrijven is mijn (enige?) talent volgens mijn baas dus bel of mail maar even

     
     
     
simone
Wednesday, May 3 2000, 10:03 am

dag jochem, is de site een hobby of doe je dit omdat je geen keuze hebt (werk) of ben je een filosoof met teveel inspiratie, ik (�%) hoop dat je een berichtje achterlaat.
Het is een beetje van alles. Een hobby, omdat het maar niet lukt om er geld mee te verdienen. Ik heb geen keuze omdat ik niks anders kan of wil. Maar een filosoof ben ik niet.
pieter
Tuesday, May 2 2000, 12:24 pm

ok, maar ik zou toch een kaart kunnen gebruiken
Ik zou ook best een kaart van mijn gedachten kunnen gebruiken. We kunnen niet alles krijgen wat we willen.
Lisette
Tuesday, May 2 2000, 08:50 am

Hoi Joghem

Momenteel zit ik bij mijn scriptiebedrijf aan mijn scriptie te schrijven. Het vlot niet zo want ik heb vandaag geen inspiratie om te schrijven. Iedereen is weg en daarom zit ik helemaal alleen in een hele grote kamer. Gelukkig is jouw site even een stapje uit deze wereld. Het gevoel van hoe lang ik nog moet, verdwijnt voor heel even.

Nog twee uur en 29 minuten....

veel liefs,

p.s. vanaf nu ga ik ook de post-it briefjes anders gebruiken. Misschien helpt het.

Dat gevoel herken ik wel.

Waar moet je over schrijven?

kopje
Monday, May 1 2000, 03:14 pm

(het mooie zittende meisje : slot) Ik ging zitten aan de leestafel, en legde een potlood en een schrijfblokje voor me neer. Ik wachtte tot ze binnenkwam, en toen ze dat deed, schreef ik het eerste woord op wat in me opkwam. "IK". Dan stond ik op van mijn plaats, en ging tussen de boekenrekken lopen. Zij liep op de leestafel af, las het woord op het papier en schreef er twee andere woorden onder. Dan koos ze een boek en ging weer weg. Ik haastte me terug naar de tafel en herlas wat ik daarnet haastig had neergekrabbeld . Daaronder stond nu in sierlijke letters : "IK OOK". Sindsdien betrap ik mezelf erop dat ik luidop zit te praten in de bibliotheek.

Wow...

Is dit echt het slot?

brigitte
Monday, May 1 2000, 02:29 pm

*snik*, geen kleurtje meer...

Sorry Brigitte. Hier is je kleurtje. Mag ik nu weten:

Wie maakte een liedje van Koplands gedicht?

Wat vind je van de opmerking van Niels, over de zinloosheid van het leven?

september '01
augustus '01
juli '01
juni '01
mei '01
april '01
maart '01
februari '01
januari '01
december '00
november(2) '00
november(1) '00
oktober '00
september '00
augustus '00
juli '00
juni '00
mei '00
april '00
maart '00
februari '00
januari '00
december '99
november '99